PRAKTYCZNY ANGIELSKI - uczymy się realizacji celów
Twoje pytanie:
Twoje imię:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez English College Szkoła Języków Małyszkuk i wspólnicy sp.j danych osobowych podanych w formularzu. Podanie danych jest dobrowolne. Administratorem danych osobowych jest English College Szkoła Języków Małyszkuk i wspólnicy sp.j z siedzibą w Kozienicach, Al. 1-go Maja 5, 26-900 Kozienice. Podane dane będą przetwarzane w celach związanych z udzieleniem odpowiedzi, przedstawieniem oferty oraz świadczeniem usług przez administratora danych. Mają Państwo prawo do modyfikacji, wglądu i żądania zaprzestania przetwarzania podanych danych osobowych oraz ich usunięcia. Nie jesteście Państwo profilowani.
   
Blog
PRAKTYCZNY ANGIELSKI - uczymy się realizacji celów
19-12-2016

Jak zawsze w English College podczas zajęć z osobami dorosłymi uczyliśmy się praktycznych rzeczy, nie tylko kolejnych nowych słówek i gramatyki, ale przede wszystkim jak wykorzystywać poznane słownictwo i struktury gramatyczne w codziennej komunikacji. Tym razem przyszło nam rozmawiać, oczywiście po angielsku, o różnych strategiach realizacji celów. Temat bardzo modny i czas sprzyjający, więc chętnych do dyskusji nie brakowało.

 

Klasyka gatunku mówi, że aby skutecznie realizować nasze cele, muszą one być przede wszystkim S.M.A.R.T. - to akronim od:

Okazuje się, że kiedy nasze plany i marzenia zamienimy właśnie na takie wymierne, jasno sprecyzowane i pozytywnie sformułowane cele, a ich realizację podzielimy na określone etapy czasowe, wówczas ich realizacja staje się bardzo realistyczna.

 

Jest jeden ważny szczegół. Mianowicie, realizację naszych celów opracowujemy w odwrotnej kolejności, tzn. od końca do początku.  Najpierw wizualizujemy sobie efekt końcowy np. w okresie 5 lat. Następnie zastanawiamy się co już musi być osiągnięte np. po 3 latach, aby finalny cel mógł być zrealizowany.  Następnie po 2 latach, po roku, po 6 miesiącach itd.,  cofając się w czasie aż do chwili obecnej. W ten sposób dzielimy większe etapy na małe części, z których każda ma bardzo realistyczny i osiągalny efekt końcowy, dzięki czemu łatwiej osiągnąć finalny sukces. No cóż, „i słonia można zjeść tylko po plasterku…”

 

A tak niby przy okazji, dyskusję nad realizacją celów można łatwo przekształcić w językowe warsztaty rozwojowe, podczas których, słuchacze uczą się i słownictwa i gramatyki. A wszystko w przystępny i bardzo praktyczny sposób. Na przykład, wraz ze strategią realizacji celów możemy uczyć różnych czasów przyszłych:  FUTURE SIMPLE, FUTURE CONTINUOUS oraz FUTURE PERFECT, które znajdą tutaj swoje praktyczne zastosowanie.  W końcu nie ma lepszej metody na naukę teorii, niż  użycie jej od razu w praktyce.

 

WM